איך לשווק את העסק שלי?
עסק מצליח הוא אחד המקדם את עצמו על בסיס קבוע, ומצליח להגיע לקהל וללקוחות חדשים באופן שוטף. אז איך בדיוק עושים את זה? הינה המדריך המלא עם כל מה שצריך לדעת.
הכירו את היסודות של השיווק העסקי
החלק הראשון בשיווק עסקי הוא זיהוי של קהל היעד שלכם. בשלב הראשון חשוב להגדיר במדויק מי הם הלקוחות שלכם, איפה הם נמצאים, מהו טווח הגילאים שלהם, מהם תחומי העניין והשאיפות שלהם, ומהן הנקודות הרגישות שלהם שעליהן אתם מציעים פתרונות. כדי לקדם את העסק אתם חייבים להכיר היטב גם את המתחרים שלכם. יש לבצע מחקר שוק מעמיק, לזהות את האתגרים שהם מציבים לכם ולהבין את היתרון היחסי שלכם לעומתם.
לאחר מכן, הגיע הזמן להגדיר את הצעת הערך הייחודית של העסק שלכם. זה מתחיל ביתרון שלכם על פני המתחרים, ובמתן תשובה לשאלה "למה שהלקוחות יבחרו דווקא בנו?". את התשובה אתם צריכים להוציא החוצה ולפרסם לקהל באמצעות ניסוח מסר שיווקי פשוט, קצר, תמציתי וברור. עם זאת, חשוב להתאים את המסר לקהל ולשפה שבה הוא מדבר (למשל צעירים, מבוגרים, חובבי רכב ועוד).
בשלב הזה אתם צריכים להתחיל לנתח את הנתונים של מאמצי השיווק שלכם. הגדרה של יעדים מדידים תעזור לכם להבין אם השיווק יעיל, ומומלץ להגדיר יעדים ברורים שאפשר למדוד כדי לעקוב במדויק אחרי הביצועים. בשלב הזה תכנון של אסטרטגיה שיווקית הוא חובה, ואסור להתחיל לפני שמחליטים בדיוק על השיטה שבה תפעלו לטווח הארוך. בהתאם לאסטרטגיה יש לקבוע את התקציב המתאים (שנתי או חודשי) – זכרו ששיווק יעיל הוא בגדר השקעה המחזירה את עצמה.
בניית נוכחות דיגיטלית חזקה
בימינו עסק שלא נמצא באינטרנט כמעט ולא קיים, ובטח שלא גורף רווחים נאים בהתאם לציפיות ולתחזיות. הינה שלוש דרכים עיקריות שבהן תוכלו לבסס את הנוכחות שלכם בדיגיטל:
- אתר אינטרנט מקצועי – אתר אינטרנט הוא הנכס הדיגיטלי הבסיסי והחשוב ביותר לכל עסק למטרות קידום ושיווק. הוא כרטיס הביקור הכי חזק ובסיסי שלכם, ודרכו הלקוחות יוכלו להיות באינטראקציה איתכם, להזמין מכם מוצרים או לקרוא בבלוג שלכם ולהבין שמדובר במקצוענים. חלק גדול מהגולשים גולש במובייל ולכן אתם חייבים גרסה מותאמת, וכדי שהאתר יופיע במקומות גבוהים בגוגל ובמנועי חיפוש אתם צריכים להשקיע בקידום אורגני לטווח ארוך ובכתיבת תוכן איכותי ובעל ערך מוסף.
- שיווק ברשתות חברתיות – חלק גדול מהגלישה באינטרנט מנותב אל הרשתות החברתיות השונות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד. חלק גדול מאסטרטגיית השיווק שלכם הוא מיקוד מאמצים ברשתות החברתיות הרלוונטיות לעסק ולקהל שלו, וכבר בזמן האפיון של קהל היעד שלכם תוכלו לגלות איפה הם מבלים את הזמן שלהם. חשוב ליצור ברשתות תוכן שמעורר עניין ומחשבה כדי למשוך עוד גולשים ולקוחות פוטנציאליים, ועוד חלק חשוב בניהול הפרופילים שלכם הוא יצירת אינטראקציה עם העוקבים דרך פוסטים, בהודעות אישיות ובעיקר בתוכן שאתם יוצרים בשבילם.
- שיווק בתוכן – היקף השיווק הנעשה באופן עקיף דרך תוכן שאינו בעל אופי שיווקי מובהק הוא גדול. מקורות תוכן כמו בלוג עסקי הם הזדמנות מעולה לשתף בידע המקצועי שלכם עם העולם ובעיקר עם לקוחות פוטנציאליים, ואיתו תוכלו לבסס את המקצוענות שלכם וגם למשוך קוראים וגם להפוך אותם ללקוחות שלכם. מעניין לדעת שהיום תוכן בווידאו הוא בעל השפעה רבה על השיווק, והוא דרך נגישה, פשוטה ומהירה ולהעברת מידע. עוד אפשרות מצוינת היא תוכן אודיו – פודקאסט משלכם עם שיחות חשובות על עניינים מקצועיים הקשורים לעסק שלכם.
שיווק ממוקד ואפקטיבי
היום אפשר לעשות שיווק ממוקד כדי להגביר את היעילות שלו וכדי להגיע לקהל שבעבר לא הייתם יכולים לחשוף למותג שלכם. אתם יכולים לעשות זאת בכמה שיטות שונות:
- שיווק במנועי חיפוש (SEM) – גם מנועי החיפוש יכולים להיות המקום שלכם לשווק את עצמכם, למשל באמצעות קמפיינים ממומנים בגוגל אדס ובפלטפורמות דומות.
- פרסום ממומן ברשתות חברתיות – באופן דומה אפשר גם לקדם מודעות ברשתות החברתיות, וזוהי דרך טובה להגיע לקהל יעד חדש במהירות.
- רימרקטינג ופרסום מותאם אישית – נסו ליישם פרסום רימרקטינג ולהגיע באופן אישי ללקוחות שהביעו עניין במוצרים או במותג שלכם בעבר. מומלץ ליצור מסרים מותאמים אישית כדי להגדיל את ההיענות.
- שיווק באמצעות דוא"ל – תתפלאו, אבל שיווק באימייל עדיין רץ חזק בימינו. כל עסק צריך לבנות לעצמו רשימות תפוצה באמצעות עידוד לקוחות פוטנציאליים ואנשים רלוונטיים לתת לכם את כתובת המייל שלהם כדי לקבל מכם חדשות, הטבות ועוד מידע חשוב היישר לתוך תיבת המייל. יש לא מעט כלי אוטומציה שיכולים לעזור לכם ליצור דיוור אוטומטי באופן כללי וגם בתנאים מסוימים, למשל כשלקוח מבקר בעמוד מסוים. לא לשכוח כמובן להתאים את התוכן באופן אישי לכל סוג לקוח כדי להגדיל את המעורבות שלו ולעורר בו עניין.
- שיתופי פעולה ושיווק שותפים – לפעמים הדרך הכי טובה לשווק את עצמכם היא לתת לאחרים לעשות זאת בשבילכם. זהו הזמן לאתר שותפים פוטנציאליים במטרה לייצר שיתופי פעולה שיווקיים ועסקיים, ולחשוף את הקהל שהם בנו לעצמם למותג שלכם. אתם יכולים גם לעבוד עם הקהל הרחב באמצעות תוכניות הפניה ולצ'פר אותם על לקוחות שהם מביאים אליכם. זכרו שחלק מהותי בעבודת השיווק הוא ניהול ותחזוקה של מערכות יחסים עסקיות.
מדידה ואופטימיזציה של מאמצי השיווק
לאחר שתמצאו את השיטות והפלטפורמות המתאימות לכם, תצטרכו להשקיע גם במדידה של מאמצי השיווק ובאופטימיזציה שלהם. גם לזה יש כמה שיטות נפוצות:
- הגדרת מדדי הצלחה ומעקב אחריהם – תקפידו לעקוב אחר התנועה באתר, כמות הכניסות וזמן השהייה. מדדו נוסף לאלה את ההמרות המתבצעות מכל מקור, ובפרט כמה מכירות מתבצעות בפועל. ניתוח ROI (החזר על השקעה) של קמפיינים בודק את יעילות ההשקעה בפרסום באמצעות השוואת ההוצאות לרווחים שהתקבלו.
- שימוש בכלי אנליטיקה – יש לא מעט כלים לניתוח נתונים וביצועים כמו גוגל אנליטיקס וכלי ניתוח ברשתות החברתיות, שיעזרו לכם להבין אם הפרסום באמת עובד. גם מערכות CRM יעזרו לכם לנהל את כל מה שקשור לקשר שלכם עם הלקוחות ולמעורבות שהפרסומים שלכם יוצרים.
- שיפור מתמיד – יש להקפיד לאסוף נתונים, לנתח אותם ולהפיק מהם לקחים להמשך כדי לשמור על קצב התפתחות המתאים למצב בתעשייה או בענף שבהם אתם עובדים. אל תהססו לנסות ולבדוק רעיונות חדשים וגם להתאים את האסטרטגיה שלכם לפי הביצועים בשטח.
אסטרטגיות שיווק מתקדמות
כל מה שדיברנו עליו עכשיו הוא די בסיסי ומוכר בשיווק, אבל למקצוענים ממש שביניכם יש לנו גם כמה שיטות מתקדמות יותר להשגת היעדים השיווקיים שלכם:
- שיווק תוכן מתקדם – יש כמה שיטות מתקדמות מאוד לשיווק תוכן, למשל משפיעני רשת שיקדמו את העסק שלכם, חוויות מעניינות ומגניבות ללקוחות ולקהל פוטנציאלי, או אפילו שיווק באמצעות מציאות רבודה ומדומה.
- אוטומציה ופרסונליזציה – אחד הכלים החשובים בימינו הוא ההתאמה של הפרסום לכל לקוח באופן הכי אישי שיש. יש לא מעט כלים המתבססים על בינה מלאכותית המאפשרים לייצר תהליכי שיווק אוטומטיים ומסרים המתאימים בול למי שקורא אותם. גם מענה אוטומטי באתר הוא חשוב ביותר, וצ'אטבוטים מתקדמים יכולים לתת תחושה של יחס אישי ולפתור אחוזים ניכרים מהבעיות של הלקוחות בלי צורך במענה אנושי.
- שיווק בזמן אמת – הגיבו בזמן אמת על אירועי אקטואליה בארץ ובעולם כדי ליצור מעורבות בקהל (אפילו אם מדובר בגיחוך קל), ונסו לשווק אותם בפרסום בשיטות שונות. חשוב שתגיבו במהירות ללקוחות בערוצים השונים כדי שהם ידעו שיש להם על מי לסמוך. כמו כן, היום אפשר להתאים מסרים שיווקיים לפי המקום הגאוגרפי של הלקוחות, למשל מבצעים לאנשים שמגיעים לעיר מסוימת, וזהו כלי מצוין שאתם יכולים לנצל למבצעים מיוחדים.
לסיכום
שיווק עסקי מוצלח דורש יצירת ערך אמיתי ללקוחות. חשוב לאמץ אסטרטגיות שיעזרו לדעת בדיוק מה הלקוח שלכם צריך כדי לספק לו פתרונות מתאימים. נוסף על כך, חשוב ללמוד ולהשתפר בהתמדה כדי להסתגל לשינויים בשוק ולשמור על יתרון תחרותי. המיקוד במתן ערך ללקוח ובשיפור מתמיד הם המפתח להצלחה ארוכת טווח בשיווק. לצד פרסום חכם ברשת, שימוש בבינה מלאכותית וכלים לאוטומציה, לא כדאי לוותר גם על אפיקים קלאסיים יותר ולקדם את העסק דרך הטלוויזיה ושלטי חוצות, באמצעות גאדג'טים ממותגים ודרך פנייה ישירה ללקוחות בערוצים השונים. כאן באתר 12buy תוכלו למצוא מגוון מוצרים למיתוג ולקידום כמו כוסות ובקבוקים ממותגים, כלי עבודה וכלים למשרד וגם תיקים ממותגים ואביזרי ביגוד – צרו איתנו קשר, אנחנו ניקח את זה משם.