לדלג לתוכן

ארגונומיה – הדרך הנכונה לעבוד בנוחות ולשמור על הבריאות

קרה לכם שקמתם בבוקר עם כאב גב חד אחרי יום עבודה ארוך מול המחשב? או שאולי הרגשתם כאבים בפרקי כף היד אחרי הקלדה ממושכת? אם כן, ארגונומיה (או בשמה העברי "הנדסת אנוש") היא בדיוק התחום שיכול לעזור לכם. מדובר במדע המתמקד בהתאמת הסביבה לאדם, ולא להיפך – ככה שאפשר לשפר מאוד את איכות החיים, את היעילות בעבודה, והכי חשוב את הבריאות שלנו. בואו נלמד ביחד קצת על ארגונומיה.

מהי ארגונומיה ולמה היא חשובה?

ארגונומיה היא תחום מדעי העוסק בהתאמת הסביבה, הכלים והמשימות ליכולות ולמגבלות האנושיות. מקור המילה יווני: "ארגו" (עבודה) ו"נומוס" (חוקים) – כלומר, "חוקי העבודה". אבל אל תטעו, ארגונומיה לא רק נחלתם של מקומות העבודה, אלא חלק בלתי נפרד מכל היבט בחיינו.

איך ארגונומיה משפיעה על חיי היום-יום?

ארגונומיה טובה מפחיתה עומסים על הגוף, מונעת פציעות ומגבירה נוחות. היא משפרת את היעילות והפריון שלנו, ובטווח הארוך מצמצמת סיכויים לבעיות בריאותיות כרוניות כמו פגיעות מאמץ חוזרות (RSI), כאבי גב ופגיעות בעמוד השדרה. תחשבו על זה: הטלפון החכם שלנו, הכיסא שאנחנו יושבים עליו, אפילו מברשת השיניים – כולם עברו תכנון ארגונומי מחושב כדי להקל עלינו להשתמש בהם.

תחומי הארגונומיה המרכזיים

ארגונומיה פיזיולוגית – התאמת הסביבה לגוף

התחום עוסק בהתאמת המרחב הפיזי למבנה הגוף האנושי. זה כולל התאמת גובה שולחן העבודה, תמיכה נכונה לגב, עיצוב כלי עבודה שיתאימו לאחיזת היד האנושית ועוד. ארגונומיה פיזיולוגית טובה מפחיתה את העומס על השרירים והמפרקים ומונעת כאבים מיותרים.

ארגונומיה קוגניטיבית – השפעה על הריכוז והביצועים

כאן המיקוד הוא באופן שבו אנחנו מעבדים מידע, מקבלים החלטות ומגיבים לסביבה. לדוגמה, עיצוב ממשק משתמש אינטואיטיבי, סידור לוגי של פקדים במכשירים, או יצירת סביבת עבודה המפחיתה הסחות דעת. ארגונומיה קוגניטיבית טובה מגבירה את הריכוז ומפחיתה טעויות.

ארגונומיה ארגונית – שיפור תהליכי עבודה

תחום זה מתמקד בתהליכים, בנהלים ובמדיניות ארגונית. הוא בוחן כיצד לארגן את העבודה, את הצוותים ואת התקשורת כדי לשפר את הביצועים ואת רווחת העובדים. ארגונומיה ארגונית טובה מובילה לסביבת עבודה בריאה יותר ולפריון מוגבר.

עקרונות ארגונומיה בסביבת העבודה

התאמת סביבת העבודה – תאורה, שולחן, כיסא

סביבת עבודה ארגונומית מתחילה בתאורה נכונה שאינה מסנוורת או חלשה מדי. שולחן העבודה צריך להיות בגובה המאפשר הנחת ידיים בנוחות, וכיסא ארגונומי מומלץ צריך לספק תמיכה מלאה לגב התחתון ולאפשר כוונון של הגובה, הזווית והמשענות.

ישיבה נכונה ושמירה על היציבה

ישיבה נכונה מאופיינת במצב שבו הברכיים בזווית של כ-90 מעלות, כפות הרגליים נחות על הרצפה או על הדום, הגב זקוף והכתפיים משוחררות. המרפקים צריכים להיות בזווית של כ-90 מעלות כשהידיים נחות על המקלדת, והמסך ממוקם בגובה העיניים ובמרחק של כ-50-70 ס"מ מהפנים.

ארגון נכון של עמדת מחשב ומסך

מיקום נכון של המקלדת, העכבר והמסך יכול למנוע מתח בצוואר ובכתפיים. העכבר והמקלדת צריכים להיות בגובה שמאפשר למרפקים להישאר קרובים לגוף, והמסך צריך להיות ממוקם ישירות מול המשתמש, כדי למנוע פיתול הצוואר.

פתרונות ארגונומיים לשיפור הנוחות והיעילות

ציוד ארגונומי מומלץ

שוק המוצרים הארגונומיים מתרחב בקצב מהיר, והיום אפשר למצוא מגוון רחב של פתרונות: ממקלדות מפוצלות המפחיתות מתח בפרקי כף היד, דרך עכברים אנכיים שמונעים סיבוב לא טבעי של האמה, ועד מעמדים למחשבים ניידים שמרימים את המסך לגובה העיניים.

התאמות סביבתיות למניעת עומסים גופניים

לא תמיד צריך להחליף את כל הציוד. לפעמים, התאמות קטנות יכולות לעשות הבדל גדול: הוספת כרית תמיכה לגב התחתון, שימוש במשענת כף רגל, או התקנת תאורה נכונה שמונעת בוהק על המסך.

הרגלי עבודה נכונים למניעת כאבים ופציעות

אפילו הציוד הארגונומי הטוב ביותר לא יעזור אם לא נאמץ הרגלים נכונים. הפסקות קצרות כל 30-45 דקות, תרגילי מתיחה פשוטים, ושינויי תנוחה במהלך היום יכולים למנוע כאבים ולשפר את הריכוז.

איך ליישם עקרונות ארגונומיה ביום-יום?

צעדים מעשיים ליצירת סביבת עבודה בריאה

  1. התחילו בהערכת המצב הנוכחי - זהו נקודות כאב ואי-נוחות
  2. התאימו את גובה השולחן והכיסא לממדי הגוף שלכם
  3. ארגנו מחדש את עמדת העבודה כך שפריטים בשימוש תדיר יהיו בהישג יד
  4. שלבו הפסקות קצרות ותרגילי מתיחה לאורך יום העבודה
  5. השקיעו בהדרגה בציוד ארגונומי איכותי

איך למדוד ולשפר את הארגונומיה בסביבת העבודה?

אפשר להשתמש ברשימות תיוג ארגונומיות, המאפשרות לבחון באופן שיטתי את סביבת העבודה. צלמו את עצמכם במהלך העבודה ובחנו את היציבה, או היעזרו באפליקציות המזכירות לקחת הפסקות ולבצע תרגילי מתיחה.

סיכום – חשיבות הארגונומיה והמלצות ליישום

ארגונומיה היא אינה מותרות אלא דבר הכרחי בעולם המודרני. היא משלבת מדע, עיצוב וידע פרקטי כדי להפוך את הסביבה שלנו לבטוחה ונוחה יותר. יישום עקרונות ארגונומיים בחיי היום-יום יכול למנוע כאבים, לשפר את הפריון ולהעלות את איכות החיים באופן משמעותי.
אל תחכו לכאבים כדי להתחיל לחשוב על ארגונומיה. אימוץ גישה מניעתית כעת יחסוך לכם סבל וכסף בעתיד. התחילו בשינויים קטנים, ובהדרגה בנו סביבה שמותאמת לצרכים שלכם – הגוף שלכם יודה לכם!

מתנות ממותגות ומוצרי פרסום זה 12BUY />

מגוון מוצרים ידידותיים לסביבה

אנחנו מייבאים מוצרים ומותגים מכל העולם בדגש על איכות וקיימות ומתמחים במיתוגם בכל השיטות ובהתאמת אריזות Tailor-Made

מבין שלל המוצרים שלנו, המוצרים הידידותיים לסביבה ובעלי הערכים החברתיים, הם הליבה שמניעה אותנו. תמיד ניתן עדיפות ראשונה לתוצרת מקומית על מנת לקדם מוצרים כחול- לבן, אבל גם מקצים מקום חשוב למותגים אקולוגיים בינלאומיים שמקדמים איכות וקיימות ללא גרין-ווש.

הרכבת קיטים בהתאמה אישית ולפי קונספט

ממש חשוב לנו שתקבלו השראה..
צוות המלקטים והמעצבים שלנו הכין לך מגוון גדול של קיטים ומארזים לעובדים ואת הבסט סלרס אפשר לראות ממש פה.. קיט לעובד חדש, קיט לסביבת עבודה, קיט לכנס או האקאתון, קיט אאוטדור, קיט חופשה - יו ג׳אסט ניים איט.
הפלטפורמה החדשנית שלנו מאפשרת לך להרכיב לבד כל קיט בתהליך קל ופשוט ולהתאים אותו לצרכים המדויקים ולתקציב של הארגון.

אצלנו תוכלו לראות את המחיר מראש

איך בחרו מתנות לעובדים עד היום? התהליך היה כזה: מרימים טלפון לספק הקבוע, זה שמגיע איתנו מהמקום הקודם. בריף קצר של כמות ותקציב ואז 80 מיילים 30 טלפונים ומבחר על פי שיקול דעת המומחה הממתג, המלצות בקבוצות, סקר שוק.. משקיעים זמן בלחפש: הצעות מחיר, השוואת מחיר אותיות קטנות וכו'. בעזרת הפלטפורמה החדשנית והנוחה שפיתחנו, התהליך הופך למהיר, פשוט המחיר ידוע מראש - D.I.Y : ומהנה. והכי חשוב ובכל רגע בתהליך ההרכבה - ניתן להוריד, לשנות או להוסיף מוצרים - על פי התקציב.

מותגים מובילים שהעובדים יאהבו לקבל

אנחנו לומדים כל הזמן את המגמות בעולם ההייטק ומוצרי האיכות, ומלקטים אותם אחד-אחד כדי להציע רק מוצרים שאנחנו מאמינים בהם.
על-מנת לתת מענה מקצה לקצה לתעשיית ההייטק והסטארט-אפ, ציוותנו צוות צעיר ודינמי, הדוגל בהיכרות קרובה עם צרכי הלקוחות שלנו.
על איכות כבר דיברנו אצלנו בחברה, שירות הוא פלז'ר!