12Buy מתנות ממותגות
0
Page 1
0
Page 1
0
Subtotal: 0

הרשימה שלך עדיין ריקה

עוד שניה היא עולה על הקורקי ובורחת.

למה שלא נפנק אותה במשהו?

המוצרים שלנו

מגזין 12Buy

איך לעצב משרד?

איך לעצב משרד

עיצוב משרד הוא לרוב השלב שפחות חושבים עליו בעת הקמת עסק, או שפחות מייחסים לו חשיבות כל עוד יש שולחן וכיסא לשבת בהם. אך עיצוב המשרד הוא נושא חשוב לכל בעל עסק או ארגון. הסביבה שבה אנחנו עובדים משפיעה רבות על המוטיבציה, על מצב הרוח שלנו בעבודה וכמובן גם על התפוקה ועל הפרודוקטיביות שלנו. משרד מעוצב היטב, עם תאורה טבעית, ריהוט נוח ואווירה נעימה הוא יותר ממקום יפה ונעים לעין, משרד מעוצב הוא מקום שיכול להפחית לחצים מיותרים ולהגביר תחושת שייכות. במאמר זה נבין כיצד לעצב את המשרד באופן שישפר את איכות העבודה ואת התפוקה שלנו, ויותר מזה – יגרום לנו ליהנות מהשהות שלנו במהלך העבודה בו. נספר לכם גם איך תוכלו לעצב משרד בתוך הבית שלכם, ומהם הדגשים שעליכם להתייחס אליהם בעת עיצוב המשרד להצגת התוצאות הטובות ביותר.

האם סביבת העבודה משפיעה על תפוקת העובדים?

סביבת העבודה הפיזית משפיעה רבות על המוטיבציה ועל הביצועים של העובדים בזמן העבודה, ועובדים רבים במקומות עבודה שונים הראו קשר ישיר בין איכות סביבת העבודה לבין מידת שביעות הרצון והתפוקה של העובדים. משרד מעוצב היטב יכול לשפר את מצב הרוח, להפחית לחצים ולהגביר את תחושת השייכות של האדם למקום העבודה. לעומת זאת, סביבת עבודה שאינה אסתטית או ארגונומית עלולה לגרום לתסכול ולירידה בתפוקה וביצירתיות. לגורמים כמו צפיפות יתר, רעש סביבתי וחוסר נוחות יש השפעה שלילית על העובדים. סביבה חשוכה או מכבידה גורמת לעייפות ולקושי בהתמקדות וריכוז, בעוד שמשרד בהיר ומאוורר מסייע לעוררות ולריכוז. ריהוט לא נוח או לא ארגונומי עלול לגרום לכאבים ולעייפות, ולכן תכנון נכון של סביבת העבודה לפי עקרונות ארגונומיים יכול לחסוך בהוצאות רפואיות ובימי מחלה של העובדים לטווח הרחוק.

איך לעצב משרד? רעיונות שיגדילו את המוטיבציה של העובדים

קיימות כמה דרכים לעצב משרד באופן שישפר את סביבת העבודה ויגביר מוטיבציה בקרב העובדים העתידים להשתמש בו. אומנם התקציב הוא שיקול מרכזי, אך גם במסגרת תקציב צנוע אפשר לשדרג מאוד את האווירה במשרד. מבחירת גוונים ותאורה ועד לריהוט ואביזרים – כל פרט יכול להוסיף ולהשפיע. נתמקד בכמה רעיונות עיצוב פשוטים יחסית שיכולים להפוך משרד לסביבת עבודה מושכת ומלאת מוטיבציה:

בחירת הצבע הנכון

הצבעים שנבחר לקירות ולריהוט משפיעים על מצב הרוח. כדאי לבחור גוונים מרגיעים ורכים כמו ירוק בהיר, כחול או טורקיז. שילוב בין גוונים שונים ומנוגדים יכול אף ליצור אווירה ייחודית ודינמית. צבעי קירות וריהוט בגוונים קרים, כמו כחול וירוק, נמצאו כמסייעים להתמקדות וליצירתיות, יותר מאשר גוונים חמים כמו כתום או בז'. נוסף לכך, יש למנוע שימוש יתר בצבעים עזים מדי שעלולים להיות מעיקים לעין ולהסיח את הדעת. טוב לדעת שגווני אפור, לבן ושחור מוסיפים אלגנטיות לחלל המשרד.

עיצוב מודרני בריהוט ארגונומי ואקססוריז

שולחנות וכיסאות ארגונומיים לצד אביזרי משרד כמו מתלים לאייפד לדוגמה או רמקולים אלחוטיים, יוצרים סביבת עבודה מודרנית וידידותית למשתמש. בחירת מוצרים ארגנומיים, גאדג'טים וריהוט מעוצב בקווים נקיים ופונקציונליים משדר מקצועיות וקדמה. חשוב לוודא כי גובה הכיסאות והשולחנות יהיה ניתן לכוונון אישי למניעת מתחים וכאבים הנגרמים מתנוחות ישיבה שגויות או חוסר התאמה. לכך אביזרים נלווים כמו כריות אורתופדיות ותמיכה לגב תורמים גם הם.

תאורה טבעית ולא טבעית

תאורה טבעית של השמש בבוקר משפרת את מצב הרוח, אך כדאי לשלב גם תאורה מלאכותית איכותית לימים מעוננים וחשוכים. גופי תאורה בטמפרטורת אור הקרובה לאור יום מומלצים על פני תאורה צהבהבה. אפשר ליצור אזורי תאורה שונים במשרד לפעילויות מגוונות: אזור עבודה מואר היטב למטלות הדורשות ריכוז ותאורה רכה יותר בפינות ישיבה.

סביבת הפסקות נעימה

פינות ישיבה נעימות הכוללות ספות, שולחן קפה וצמחייה יאפשרו מקום המספק הפסקות רגועות מאווירת העבודה, שתורמות לריענון ומשפרות את הפרודוקטיביות. אפשר להפריד את פינת ההפסקה מיתר המשרד באמצעות מחיצה או עציץ גדול. סביבה זו מאפשרת ניתוק מהעבודה ומנוחה למוח. מומלץ לכלול גישה נוחה למטבחון בעזרת מתקני מים, קפה ותה.

לא לשכוח את הפיינל טאצ'

פריטים קטנים כמו ציור או פסל מקוריים, שטיח צבעוני או אגרטל פרחים, יוסיפו נגיעות אישיות ויצרו אווירה נעימה וייחודית במשרד שלכם. מוצרים לשולחן העבודה, תמונות של העובדים או של הלקוחות גם הם מוסיפים תחושת קרבה. צמחייה ירוקה מטהרת את איכות האוויר ומרגיעה ובחירה בפריטי דקורציה ייחודיים שמשקפים את אופי החברה תורמים מאוד לאווירה.

עיצוב המשרד הביתי

בשביל מי שעובד מהבית, יש שיקולים נוספים בעיצוב המשרד שחשוב להתייחס אליהם. בניגוד לעבודה במשרד חיצוני, בבית חשוב יותר ליצור הפרדה ברורה בין אזור המגורים לבין סביבת העבודה ואפשר לעשות זאת באמצעות מוצרים ואביזרים למשרד. אך גם כאן אפשר ליישם רעיונות עיצוב פשוטים שיסייעו ליצור אווירה נעימה המעודדת עבודה יעילה:

· הקצאת חדר נפרד למשרד מסייעת בהפרדה בין המישור הביתי למישור העבודה. אם אין אפשרות כזו, כדאי ליצור פינת עבודה מוגדרת היטב, ולהרחיקה מאזורי המנוחה והבילוי בבית.

· בחירת ריהוט משרדי בסגנון מקצועי, כמו שולחן כתיבה וכיסא משרדי, תורמת לאווירה עסקית.

· תאורה נכונה קריטית לעבודה ממושכת מהבית. מומלץ לשלב תאורה טבעית בעזרת גופי תאורה מלאכותיים.

· כדאי להקפיד על רמת סדר וארגון גבוהה במשרד הביתי, באמצעות אזורי אחסון נגישים לחומרי עבודה.

· פינות ישיבה והפסקה יאפשרו התאווררות מהעבודה גם בבית. מומלץ מאוד להפרידן מהמשרד עצמו.

התייחסות לסדר ולארגון בעיצוב המשרד

סדר וארגון הם הבסיס לכל עיצוב משרד מוצלח. מה שיעזור לכך הוא תכנון אזורי אחסון נגישים לקלסרים, למסמכים ולציוד משרדי. גם שילוב של מערכות ארגון ורהיטים רב-תכליתיים יקל על הסדר והניקיון, למשל ארונות ומגירות למיון מסמכים, ויטרינות תצוגה לחפצים ושולחנות שיש להם מגירות ומדפים מתחת. סדר החלל צריך להיות הגיוני ויעיל לתנועת העובדים ולזרימת העבודה. כדאי למקם פונקציות נפוצות כמו מדפסות נגישות לשימוש.

לסיכום

עיצוב משרד הוא כלי חשוב ליצירת סביבת עבודה מיטבית. בעזרת שילוב צבעים, תאורה, ריהוט ואביזרים מתאימים אפשר לשפר את אווירת העבודה, להגביר מוטיבציה ולשמור על סדר וארגון. תכנון נכון של המשרד עשוי להגדיל תפוקה ולקדם הצלחה עסקית.

רשימת ההפתעות
Sign in

No account yet?