12Buy מתנות ממותגות
0
Page 1
0
Page 1
0
Subtotal: 0

הרשימה שלך עדיין ריקה

עוד שניה היא עולה על הקורקי ובורחת.

למה שלא נפנק אותה במשהו?

המוצרים שלנו

מה זה ארגונומיה ?

מה זה ארגנומיה

אנשים רבים חושבים שפציעות ותאונות במקום העבודה הן נחלתם של אלו העובדים מחוץ למשרד בלבד וקורות רק לנהגים, לעובדים באתרי בנייה או לעובדים בענף החקלאות. האמת רחוקה משם, ובעידן המודרני אפשר לראות לא מעט פציעות ותקלות המתרחשות במשרד, ואפילו לא צריך לעבור תאונה רצינית בשביל שזה יקרה. מתוך המציאות הזאת נולדה התפיסה הארגונומית, ונראה שמעסיקים המיישמים את עקרונות הארגונומיה בעבודה מצליחים לייעל את פעילות העסק ומונעים מחלות ופציעות בקרב העובדים. אם גם אתם מנהלים עסק ועובדים, אתם חייבים להכיר את המושג הזה לעומק ורצוי גם ליישם את העקרונות האלו הלכה למעשה. מהי ארגונומיה, מהם גורמי הסיכון בעבודה, איך אפשר לייצר סביבת עבודה יעילה ומהם היתרונות של סביבת עבודה ארגונומית? כל התשובות לשאלות האלו נמצאות במאמר שלפניכם

למה חשוב לשמור על סביבה ארגונומית בעבודה?

כאשר מדברים על ארגונומיה בישראל מדברים על ההיבטים הפיזיולוגיים שבה – התעסקות במבנה הגוף והתפקוד שלו כשהוא נתון תחת עומס פיזי ומנטלי. שמירה על סביבת עבודה ארגונומית היא חיונית מכמה סיבות. קודם כול, הקפדה על ארגונומיה מקדמת רווחה גופנית ומפחיתה את הסיכון לבעיות בשרירים ובשלד. כיסאות, שולחנות ומערכות מחשב מותאמים כהלכה מעודדים יציבה טובה וממזערים את העומס על עמוד השדרה, על הצוואר ועל פרקי הידיים, ובכך מונעים בעיות בריאותיות ארוכות טווח. שנית, ארגונומיה משפרת את הפרודוקטיביות במקומות עבודה. ישיבה נוחה וציוד מתאים מאפשרים לעובדים להתמקד במשימות שלהם ללא הסחות דעת ותחושת אי נוחות, מה שמוביל לריכוז גבוה ולתפוקה טובה יותר. גם המורל של העובדים ושביעות הרצון שלהם בעבודה יושפעו לטובה. השקעה במוצרים ארגונומיים מביעה מחויבות לבריאות ולאיכות החיים של העובדים, מטפחת עבודה בסביבה חיובית ומגבירה את הפרודוקטיביות.

גורמי הסיכון של חוסר בסביבה ארגונומית

כאמור, תאונות נקודתיות הן ממש לא גורם הסיכון העיקרי. למעשה, תחלואה ופציעות מתרחשים באופן קבוע דרך העבודה הקבועה והשגרתית במקומות עבודה. תנוחת עבודה לקויה היא גורם סיכון נפוץ וכך גם לחץ מכני קבוע על מקומות שונים בגוף. גורם סיכון נפוץ נוסף הוא תנועות חוזרות בלחץ קבוע על אותו השריר, וגם סטטיות וחוסר תנועה הם מקור ללא מעט בעיות גופניות. חשוב גם לדבר על עוד גורמי סיכון נפוצים למדי כמו אור מלאכותי וחשיפה ממושכת למסכים. הסיכון הזה קיים בכל מקום עבודה שבו עובדים באופן קבוע מול מחשבים. השני הוא רעש, וזהו גורם סיכון רציני למדי שקיים במקומות עבודה כמו מפעלים ובתי חרושת – חשיפה ממושכת לרעש עלולה לפגוע בשמיעה באופן זמני או קבוע.

איך מייצרים סביבת עבודה יעילה?

בשלב הראשון חשוב למפות את הרגלי העבודה של העובדים ולהבין בדיוק מהם גורמי הסיכון העיקריים. ברגע שהתמונה ברורה לכם, תוכלו לנקוט אמצעים פעילים שיהפכו את סביבת העבודה לבטוחה מבחינה ארגונומית וגם ליעילה הרבה יותר. שימו לב שהרבה פעמים הצעדים לשיפור סביבת העבודה לא חייבים להיות מרחיקי לכת. מוצרים ארגונומיים בסיסיים כמו כיסא אוכף, כרית למפרק כף היד למקלדת, כריות ישיבה ארגונומיות ומעמדים למחשב, יכולים לעשות הבדל של שמיים וארץ. בזמנים שבהם אתם מעוניינים להעניק לעובדים שלכם מתנות (למשל בימי הולדת, בחגים או לכבוד קידום), זוהי הזדמנות מצוינת לבחור במוצר ארגונומי שישפר באופן ניכר את איכות החיים של העובד. באתר שלנו תוכלו למצוא כמה מתנות לעובדים שיוצרות סביבה שמחה ומצליחה, ועם המוצרים הנכונים אפשר להרוויח שני יתרונות בבת אחת – פרגון לעובדים וגם שיפור סביבת העבודה.

האם אפשר לעשות זאת לבד?

בחברות ובארגונים גדולים אפשר לראות לא אחת עבודה רציפה מול מומחי ארגונומיה, המגיעים למפות את סביבת העבודה הקיימת וממליצים על צעדים לשיפור ויישום פרקטיקה ארגונומית נכונה. זהו בהחלט צעד חשוב, אם כי לא הכרחי תמיד. כלומר, באמצעות שמירה על פתיחות עם העובדים

ובקשת פידבק, התבוננות רציפה בסביבת העבודה ויישום פתרונות קלים ומהירים, תוכלו לשפר בעצמכם את סביבת העבודה וליישם בקלות עקרונות ארגונומיים.

מה צריך בשביל זה?

מה שצריך בשביל שיפור הארגונומיה במקום העבודה קודם כול היא מודעות לנושא, הקשבה לעובדים ורצון לשפר את סביבת העבודה ואת איכות החיים של כולם. רצוי להשתמש בעזרים ארגונומיים שונים, וכדאי גם ליישם כללים ועקרונות ברורים המגדירים סביבת עבודה בטוחה. בואו נדבר על כמה כללים שנוכל ליישם כדי ליצור סביבת עבודה בטוחה וחיובית יותר.

כללים שנוכל ליישם בזמן העבודה מול המחשב

· גובה הכיסא – יש לכוון את גובה הכיסא כך שכפות הרגליים מונחות על הרצפה או על משטח ייעודי יציב

· משענת הגב – התמיכה צריכה להיות בגב התחתון. אם התמיכה לא מספקת רצוי להיעזר בכרית תמיכה ארגונומית

· ידיים – חשוב לשמור על הידיים כשהמרפקים קרובים לגוף בזווית של 90 עד 120 מעלות. שימו לב שהעכבר נמצא קרוב למקלדת ולא מאלץ אתכם לשלוח יד כדי להחזיק בו

· תמיכה לידיים – יש להשתמש בכיסאות עם משענות יד כך שהיד מונחת עליהן באופן מלא והכתפיים נשארות רפויות

· גובה הישיבה – הידיים צריכות להיות בגובה השולחן וחשוב לשים לב שלא נעשה מאמץ עם הורדה או הרמה שלהם למקום הרצוי

· גובה המסך – המסך צריך להיות בדיוק בגובה העיניים כך שלא מורידים או מרימים את הראש כדי לצפות בו

· הפסקות – חשוב לשנות תנוחות ישיבה בכל שעה ולהקפיד על הפסקות מרובות במהלך היום שבהן לא צופים במסכים כלל וקמים מהכיסא כדי להתמתח ולהזיז את הגוף

שימו לב, אפשר ליישם את כל הכללים האלו בעזרת מוצרים למשרד המותאמים מבחינה ארגונומית: כריות למפרק היד, כרית ישיבה ארגונומית, כרית תמיכה לגב, כיסאות אוכף, משטחי עבודה מתכווננים ועוד.

האם ארגונומיה יכולה להפחית את הסבירות לתאונות עבודה?

יישום עקרונות ארגונומיים יכול להפחית באופן ניכר את הסיכון לתאונות ופציעות בעבודה. ארגונומיה מתמקדת ביצירת סביבת עבודה המתאימה ליכולות ולמגבלות של העובדים, הפחתת הסיכון לפציעות הנגרמות ממנחים לא נכונים של הגוף, מתנועות חוזרות ונשנות או ממאמץ יתר. עמדות עבודה ארגונומיות המכילות כלים וציוד ייעודיים יכולות למזער את העומס על הגוף ולשפר את הבטיחות של כולם. על ידי הפחתת מתח גופני ואי נוחות, השיטות הארגונומיות האלו תורמות להגברת הערנות ולריכוז טוב יותר, ומקטינות את הסבירות לטעויות אנוש שעלולות להוביל לתאונות.

האם ארגונומיה יכולה להפחית את אחוזי ההיעדרות מהעבודה?

יישום עקרונות ארגונומיים יכול להוביל להפחתת היעדרויות מהעבודה. על ידי יצירת סביבת עבודה נוחה, העובדים נוטים שלא לחוות אי נוחות וכאבים ולכן גם יכולים להפחית את ההיעדרויות מהעבודה. ארגונומיה מקדמת יציבה וזרימת דם טובות יותר ומונעת עייפות ואי נוחות העלולות להוביל להחמצת ימי עבודה. מעבר לשמירה הישירה על בריאות הגוף, ארגונומיה גם תורמת לשביעות הרצון של העובדים ומצליחה לשפר את המורל והמחויבות, ובכך להפחית היעדרויות הקשורות ללחץ נפשי.

איך נזהה בעיות ארגונומיות?

בשלב הראשון מומלץ להשקיע כמה ימים ההתבוננות בתהליכי העבודה. הצעד הבסיסי הזה יעזור לכם לגלות לא מעט עניינים, ותוכלו להבחין בקלות במגוון של בעיות ארגונומיות הדורשות שיפור באופן מיידי. חשוב מאוד גם לעודד תקשורת פתוחה ורציפה עם העובדים ומומלץ מאוד שתשאלו

אותם לגבי החוויה שלהם בעבודה ואם הם סובלים מקשיים כלשהם. הינה כמה שאלות שמומלץ לשאול:

· האם אתם מרגישים בנוח בכל שלב במהלך יום העבודה?

· איך אתם מרגישים בסוף היום והאם אתם סובלים מכאבים או קשיים גופניים כלשהם?

· האם אתם מרגישים שצעד או מוצר מסוים יכול לשפר את התחושה שלכם במהלך העבודה? חשוב לזכור כי סביבת עבודה חיובית לא קשורה רק לתנוחת הישיבה או לנהלי העבודה. גיוון חוויות עובד הוא נושא חשוב מאוד ובתור מעסיקים עלינו לנסות ולהעשיר את ימי העבודה של העובדים שלנו, לאתגר אותם עם משימות חדשות ובאופן כללי לתת להם תחושה של התחדשות במקום העבודה.

בעיות ארגונומיות נפוצות

בעיות ארגונומיות נפוצות במקום העבודה כוללות גובה כיסא ושולחן לא תקין, מה שמוביל ליציבה לקויה וללחץ על עמוד השדרה. מיקום לא טוב של המסכים בעמדה עלול לגרום למאמץ בצוואר ובעיניים, ומיקום לא נכון של המקלדת והעכבר עלול לגרום לאי נוחות בפרק היד ובזרועות. משימות חוזרות ונשנות ללא הפסקות עלולות להוביל לפציעות ולשחיקה. תאורה לא מספקת עלולה לגרום למאמץ בעיניים ולכאבי ראש. תמיכה לא מספקת לפרקי כף היד בזמן הקלדה או שימוש בעכבר עלולים לגרום לאי נוחות ניכרת ואפילו לדלקות חוזרות. שימוש בכלים ובציוד באיכות ירודה עלול להוביל לתנועות לא נכונות ולעומס על איברי הגוף. טיפול בבעיות אלו באמצעות התאמות ארגונומיות יכול לסייע במניעת בעיות ולקדם תנאי עבודה בריאים ונוחים יותר.

פתרונות מומלצים לבעיות ארגונומיה בעבודה

אפשר לטפל בבעיות ארגונומיה בכמה מישורים שונים ורצוי לפעול בכל אחד מהם. הפתרון הראשון הוא גאדג׳טים ומוצרים חכמים שיפתרו בעיות ארגונומיות נפוצות. כיסאות ארגונומיים מתכווננים, כריות ישיבה או תמיכה לגב, הדום לרגליים, מעמד למחשב המאפשר הגבהה והנמכה, כריות לפרק כף היד בעבודה עם עכבר ומקלדת ועוד.

כמו כן, חשוב מאוד ליישם כללים ברורים לעבודה, לעבור עליהם בפירוט עם העובדים ולהקפיד על יישום שלהם. זה יכול לקחת זמן, אבל אפשר בהחלט ליצור נהלי עבודה ברורים התומכים בגישה הארגונומית, למשל הפסקות קבועות וזמנים נטולי מסך במהלך היום. אפשר גם להתמיד בשגרת תרגילים גופניים שיעזרו לשמור על הגוף במהלך יום העבודה, הינה כמה דוגמאות:

· מתיחות צוואר – הטו בעדינות את הראש לכל צד למשך 15 שניות כדי להקל את המתח בצוואר

· סיבובי כתפיים – סובבו את הכתפיים אחורה וקדימה בתנועה מעגלית כדי לשחרר את המתח בכתפיים

· כיפוף שורש כף היד – הרימו זרוע אחת עם כף היד כלפי מעלה וביד השנייה משכו בעדינות את האצבעות לאחור למשך 15 שניות

· הרמת רגל בישיבה – בזמן ישיבה, הרימו כל רגל לסירוגין כדי להפעיל את שרירי הרגליים ולשפר את זרימת הדם

· סיבובי פלג גוף עליון בישיבה – סובבו באיטיות את פלג הגוף העליון לכל צד תוך החזקת משענת הכיסא כדי להפחית את המתח בגב התחתון

לסיכום

ארגונומיה היא תפיסה חשובה ומתקדמת המקדמת את רווחת העובדים ומייעלת את תהליכי העבודה. בשלב הראשון תוכלו ליישם בקלות עקרונות ארגונומיים בסיסיים באמצעות מוצרים ייעודיים, ובאתר שלנו תוכלו למצוא עוד טיפים למתנות למשרד שיהפכו את העבודה לנוחה ונעימה. מומלץ ליזום שיחות עם העובדים שלכם ולהבין איך אפשר לשפר את סביבת העבודה שלהם באופן פעיל.

רשימת ההפתעות
Sign in

No account yet?