12Buy מתנות ממותגות
0
Page 1
0
Page 1
0
Subtotal: 0

הרשימה שלך עדיין ריקה

עוד שניה היא עולה על הקורקי ובורחת.

למה שלא נפנק אותה במשהו?

המוצרים שלנו

האקתון (hackathon): מה זה? ואיך מתכוננים אליו?

מה זה האקתון

כשמדברים על הצלחה עסקית בעידן המודרני, אי אפשר שלא לדבר על מושגים כמו חדשנות ויצירתיות, ערכים שחייבים להיות חלק בלתי נפרד מהבסיס של כל ארגון. אבל איך בדיוק שמים ערכים כאלו בקדמת הבמה ומביאים אותם לידי ביטוי בעסק שלנו? יש מגוון דרכים שונות לעשות את זה, ואחת המעניינות והייחודיות שבהן היא ארגון של אירוע האקתון מקצועי, העוסק בפתרון בעיות דרך פלטפורמה תחרותית המשלבת בין אוסף של מוחות מבריקים לאתגר שמצית את הדמיון והמחשבה. אם הוזמנתם לאירוע כזה או אפילו חושבים על האפשרות ליזום אחד כזה, חשוב להבין במה בדיוק מדובר ועל זה אנחנו רוצים לדבר. בואו ננסה להבין מה זה בכלל hackathon, אילו סוגים של האקתון קיימים, איך הוא מעודד חדשנות ויצירתיות ואיך מתכוננים לתחרות ושואפים לניצחון. בהצלחה!

מה זה האקתון?

האקתון ( באנגלית hackathon ) הוא אירוע תחרותי שבו קבוצות שונות מנסות למצוא את הפתרון הטוב ביותר לבעיה מסוימת בפרק זמן מוגבל. להאקתון יש לרוב מסגרת זמן של 24 עד 72 שעות, והוא עוסק בנושאים שונים ובעיקר בפיתוח פתרונות טכנולוגיים לבעיות המוצגות. במסגרת האירוע מתכנסים צוותים המורכבים ממומחים בכל מיני נושאים המיישמים תהליכים שונים כמו סיעור מוחות, מחקרים וניסויים על מנת ליצור פתרון לבעיה. hackathon מוצלח הוא כזה שיודע להביא לשולחן בעיות בוערות וחשובות ומצליח לגייס את אנשי המקצוע הטובים ביותר לצורך המשימה. בגדול יש שלושה סוגים עיקריים של אירועי hackathon: האקתון פנימי המתרחש בתוך הארגון, כשהעובדים מתחלקים לצוותים ומתחרים בינם לבין עצמם למציאת פתרון לבעיה, האקתון חיצוני שבו מגייסים אנשים מחוץ לארגון או לעסק המתחרים ביניהם, והאקתון סטארט אפים שבו מיזמי הייטק בתחילת דרכם מתחרים זה בזה. אירועי האקתון רבים הם נושאי פרסים ועבור ארגונים שונים זוהי הזדמנות מצוינת לזכות במימון חשוב.

כנסי hackathon: סוגיהם המתרחשים בענפים ותחומים שונים

הינה דוגמאות לכמה סוגים של כנסי hackathon המתרחשים בארץ ובעולם:

האקתון טכנולוגי: קרב מוחות לפיתוח רעיונות מהפכניים

האקתון טכנולוגי הוא סוג ההאקתון הנפוץ ביותר. במסגרת האירוע הזה, הקבוצות השונות נחשפות לאתגר טכנולוגי כלשהו והמטרה היא למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבורו. הצוותים בהאקתון טכנולוגי כוללים אנשי מחשבים, מפתחי תוכנה ומפתחי חומרה, כותבי קוד, אנשי שיווק ועוד. במקרים רבים אירועים כאלו נעשים בחממות הייטק, מקומות המאפשרים גישה לכלים טכנולוגיים מתקדמים כדי לספק לצוותים השונים את כל הכלים לפתרון ישים של הבעיה.

האקתון עסקי: הצלחת הסטארטאפים המבטיחים ביותר

בהאקתון עסקי המטרה היא למצוא מענה או פתרון לבעיה עסקית כזו או אחרת. בהרבה מאוד מקרים האירועים מהסוג הזה הם האירועים שבהם משתתפים סטארט אפים ומיזמים, שכל אחד מהם מנסה להעלות פתרון לבעיה עסקית כלשהי או ליזום רעיון עסקי חדש.

האקתון ארגוני: כלי יעיל לפתרון בעיות ושיפור תהליכים

ארגונים ועסקים מכל סוג מגיעים בשלב מסוים בתהליכי הצמיחה לאתגרים ארגוניים. פתרון בעיות וייעול תהליכי עבודה הם עניינים קריטיים למדי, ואירועי האקתון ארגוני נותנים דגש על העניין החשוב הזה. האקתון ארגוני מרכז לרוב תחת קורת גג אחת מומחים מתחומי ידע ועניין שונים: אנשי משאבי אנוש ופיתוח משאבים, מומחי עסקים וכלכלה, מנטורים העוסקים במוטיבציה של עובדים ובדרכים להניע תהליכים ועוד. עבור לא מעט עסקים בישראל ובעולם כולו, אירוע האקתון ארגוני הוא כלי מצוין לצמיחה עסקית ולשחרור חסמים מנהליים קריטיים.

האקתון פיתוחי/מייקאתון: הזדמנות לצוותים לשפר ולחדש את מוצריהם

מייקאתון הוא אירוע מיוחד ומעניין שהמטרה שלו היא לייצר מוצר פיזי כלשהו. במהלך המייקאתון הצוותים המשתתפים מנסים לייצר אבטיפוס מוחשי שמטרתו לתת מענה לבעיה שעלתה. בתחרות

הזאת יש להוכיח היתכנות לייצור המוני של המוצר, זאת לאחר שמצליחים להוכיח שהוא אכן יודע לתת מענה לבעיה העיקרית. באירועים כאלו אפשר לראות שימוש בחומרי גלם שונים כמו חמר, עץ, מתכת ועוד, וכן שימוש בטכנולוגיות ייצור מתקדמות כמו הדפסת תלת ממד, חיתוך לייזר, סריקת תלת ממד ועוד. ככל שחומרי הגלם וטכניקות הייצור הן מתקדמות יותר, כך יש לצוותים אפשרויות רבות יותר לפתח פתרונות מקוריים וחדשניים.

האקתון מכירות: איך ליצור קיק-אוף חדשני למוצרים ושירותים

האקתון מכירות הוא אחד האירועים המיוחדים ביותר בתחום השיווק. לאירועים כאלו מגיעים צוותים המורכבים מאנשי מדיה, שיווק, פרסום ואנשי מכירות, הפועלים יחד כדי להביא פתרון שיווקי מיוחד ומעניין למוצרים ושירותים שונים. באירועי האקתון מהסוג הזה שנערכו בשנים האחרונות נולדו כמה פתרונות שיווקיים מקוריים ומעניינים בהחלט. הרעיון כאן הוא להביא טוויסט מעניין וחדשני לקידום ולמכירה של מוצרים ושירותים שעד היום שווקו בצורה מסוימת שלא הביאה תוצאות רצויות.

האקתון למידתי: הפועלות של מוסדות החינוך לקידום החדשנות

אירועי האקתון למוסדות החינוך הם הבשורה החמה ביותר בעולם החינוך בעידן שלנו. אירועים כאלו מתקיימים בבתי ספר, בפנימיות, במוסדות אקדמאיים ועוד, ולרוב התחרויות נערכות בין מוסדות לימודיים שונים. כל אירוע עוסק בדרך כלל בנושא ספציפי, כשהמטרה היא לעודד צוותים של תלמידים ליצור פתרון לבעיה מסוימת. זו יכולה להיות בעיה טכנולוגית, עניין חברתי, פתרון של בעיית למידה ועוד.

האקתון סוציאלי: פתרונות טכנולוגיים לאתגרים חברתיים וסביבתיים

את אירועי ההאקתון אימצו גם ארגונים חברתיים, והתחרויות הללו סובבות סביב מציאת פתרון לבעיה חברתית או סביבתית. אפשר לראות האקתונים בנושאים שונים כמו מציאת פתרון תעסוקתי לאוכלוסיות מוחלשות, מתן מענה חינוכי לבני נוער וילדים בפריפריה וכן האקתונים בנושאים סביבתיים שבהם מנסים לפתור בעיה כלשהי באמצעות פתרונות ברי קיימא. הצוותים באירועים מהסוג הזה כוללים אנשי חינוך, מומחים סוציאליים, מומחי סביבה ואקלים וכן אנשי מקצוע מתחום הטכנולוגיה.

כיצד hackathon מעודד חדשנות ויצירתיות?

האקתון מעודד חדשנות ויצירתיות דרך פלטפורמה שיתופית לעיצוב ופיתוח של פתרונות חדשים לאתגרים נקודתיים. המשתתפים מקבלים דחיפת עידוד לחשוב מחוץ לקופסה, תוך מינוף המיומנויות והפרספקטיבות המגוונות שלהם כדי לפתור בעיות בדרכים לא שגרתיות, ניתן לתרגל את דרך החשיבה בעזרת משחקים לעידוד המחשבה והיצירתיות. האווירה האינטנסיבית והתחרותית של ההאקתון מטפחת יצירת רעיונות באופן מהיר. אילוצי הזמן מחייבים את הצוותים להחליט מהר כיצד לפעול, מה שמניע את המשתתפים לחקור דרכים לא שגרתיות וגם לחשב סיכונים. מעבר לכך, האירועים כוללים לעתים קרובות סדנאות וחניכה מקצועית, מה שמאפשר למשתתפים רכישת כלים וטכניקות חדשות והרחבה של סט הכישורים שלהם. שיתוף הפעולה בין המשתתפים המגיעים מרקעים מגוונים מעודד חילופי רעיונות, מה שמוביל לא אחת לתוצאות ייחודיות ובלתי צפויות.

מהם שלבי התחרות בכנס hackathon?

האקתון הוא אירוע המורכב מכמה שלבים עיקריים:

· הצגה של האתגר או הבעיה – בשלב הראשון הנציגים מטעם הגוף שמארגן את התחרות מציגים את הבעיה לכל הצוותים. האתגר יהיה מנוסח היטב וברור לחלוטין, כך שהצוותים השונים יוכלו להתמודד איתו בצורה מקיפה ולהציע רעיונות רלוונטיים. בחלק מן המקרים מציגים את האתגר יום לפני שמתחילה התחרות עצמה, וכך נותנים לצוותים הזדמנות להתחיל לחשוב על פתרונות מבעוד מועד

· דיונים ורעיונות בתוך הצוותים – בשלב הזה הצוותים השונים מתחילים בסיעור מוחין ומעלים רעיונות לפתרון הבעיה. בדרך כלל יש כאן מעורבות של מנטורים המכוונים את הצוותים ונותנים דגשים חשובים לפתרון אידיאלי ברמה הטכנולוגית והעסקית

· פיתוח – זהו החלק העיקרי בתחרויות האקתון והוא נמשך לרוב בין 24 ל-48 שעות. בזמן הזה הצוותים יוצרים אפיון לרעיון שלהם, ולאחר מכן מעצבים ומפתחים אותו. במקביל נהוג להכין גם מצגת עם הסבר מפורט שאותה מציגים לצוות השיפוט

· גמר – בסיום תהליך הפיתוח, מגיע אירוע הגמר שבו מציגים הצוותים את הרעיונות, הפתרונות או המוצרים שפיתחו בליווי של המצגת וההסברים. החלק הזה הוא לרוב חיצוני לתחרות ובנקודה הזאת אי אפשר להמשיך ולפתח את הרעיונות

כיצד לנצח בhackathon? אסטרטגיות לפיתוח פתרונות יוצאי דופן

כדי להגדיל את הסיכויים לזכות בהאקתון, חשוב להתמקד בעיקר בכמה עניינים:

· הבנה מלאה של האתגר המוצג

· סיעור מוחות לפתרונות יצירתיים עם מומחים ואנשי מקצוע מכמה שיותר תחומי ידע

· יצירת אבטיפוס פונקציונלי עם תכונות ברורות ומתן דגש על חוויית משתמש

· שילוב טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך

· הדגמה ברורה של יתרונות המוצר. חובה לתקשר את הרעיון בצורה טובה לצוות השופטים

· עבודת צוות יעילה בדגש על יצירתיות, בקיאות טכנית וחשיבה מחוץ לקופסה

כמה אנשים משתתפים בהאקתון?

באירועי hackathon משתתפים בדרך כלל בין 20 ל-500 אנשים, לפי מגבלות התקציב, החלל וגודל הקהילה המוזמנת להשתתף באירוע. כשמדובר באירועים וירטואליים, אפשר לכוון גם למספר משתתפים גדול יותר ובאופן תיאורטי בלתי מוגבל, אם כי חשוב לתחום את מספר המשתתפים כדי לא ליצור אי סדר.

מהם היתרונות לעסק שלכם בקיום כנס האקתון?

אם יש לכם הזדמנות להכניס את העסק שלכם ואת העובדים לאירוע hackathon, אנחנו ממליצים לכם לנצל אותה היטב. אירועים מהסוג הזה חושפים את העובדים לקולגות ולרעיונות חדשים, מאפשרים להם ללמוד ולקבל כלים ממומחים בתחום ומטפחים את חוש היצירתיות שלהם. זהו אתגר נפלא המעודד אנשים בתחומים רבים לפרוץ גבולות ועל הדרך שובר את שגרת העבודה הרגילה. אירוע האקתון הוא גם דרך מצוינת להציג את העסק שלכם בקהילות רלוונטיות לתחום העיסוק במקום תערוכות וכנסים רגילים ויבשים. מומלץ לנצל את הבמה הזו ולהביא לידי ביטוי את חוזקות המותג שלכם, מה שתוכלו לעשות בצורה נפלאה באמצעות Hackathon kit – ערכה לעובדים לקראת אירוע האקתון שיש בה דגלים ומרצ'נדייז של העסק כמו חולצות, מחזיקי מפתחות, פותחן בקבוקים ועוד.

האם אפשר לקיים האקתון באופן וירטואלי?

בהחלט. בעידן שלנו, אירוע האקתון וירטואלי הוא עניין פשוט למדי. היתרון באופציה הזו הוא שאפשר לערוך אירועים עם צוותים מרחבי העולם כולו, ואפשר לגייס את מיטב המוחות בתחומים שונים תחת קורת גג וירטואלית אחת.

לסיכום

hackathon הוא תחרות עסקית וטכנולוגית שמטרתה היא פיתוח פתרונות יצירתיים לבעיה מסוימת בפרק זמן מוגבל על ידי עבודה משותפת של צוותים. אם יש לכם הזדמנות לשים את העסק שלכם בקדמת הבמה ולאפשר לעובדים שלכם להשתתף באירוע כזה, אנחנו ממליצים לכם בחום שלא לפספס הזדמנויות כאלו. באתר שלנו תוכלו למצוא מגוון של מתנות לכנסים ואירועים, מוצרים נפלאים שיכניסו את העובדים ואת המתעניינים לאווירה.

רשימת ההפתעות
Sign in

No account yet?