12Buy מתנות ממותגות
0
Page 1
0
Page 1
0
Subtotal: 0

הרשימה שלך עדיין ריקה

עוד שניה היא עולה על הקורקי ובורחת.

למה שלא נפנק אותה במשהו?

המוצרים שלנו

מגזין 12Buy

רעיונות לשיווק מוצר

רעיונות לשיווק מוצר

תהליכי השיווק השונים הם הכוח המניע מאחורי ההצלחה של מוצרים ועסקים בעולם העסקי. כדי להתמודד עם התחרות הגדולה ולבלוט בשוק, כל עסק צריך לתכנן אסטרטגיות שיווק יצירתיות וחדשניות שימשכו את קהל היעד ויהפכו אותו ללקוחות משלמים. יש לא מעט אתגרים בשיווק של מוצרים חדשים, אך עם האסטרטגיות הנכונות אפשר לייעל את התהליך ולהצליח. כאן תמצאו רעיונות מנצחים לשיווק מוצרים חדשים, אסטרטגיות דיגיטליות, שיווק מסורתי, שיווק ממוקד לקוח ומגוון טכניקות חשובות נוספות.

חשיבות השיווק בעולם העסקי המודרני

שיווק הוא אחד הכלים החשובים ביותר להצלחה של כל עסק, לא משנה מאיזה סוג ובאיזה גודל. תהליך השיווק הוא הדרך שבה המוצר מוצג לקהל היעד, ושיווק איכותי ויעיל מעורר מודעות, יוצר ביקוש למוצר וגורם לצרכנים להבין שהמוצר או השירות שלכם הוא בדיוק מה שהם צריכים.

כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים במהירות וביעילות צריך לנהל נכון את תהליך השיווק. יש לא מעט אתגרים בדרך:

  1. אתגרים בשיווק מוצרים חדשים – כשתשיקו מוצר חדש אתם כנראה תיתקלו בכמה אתגרים כמו הדרך שבה תחשפו אותו ללקוחות, יצירת הבידול שלכם מהמתחרים והסבר משכנע למה הוא הפתרון שהלקוחות מחפשים. בעזרת תהליך שיווק מסודר ואסטרטגי תוכלו לוודא שהמוצר זוכה לחשיפה הנכונה ולתגובה חיובית כבר מההתחלה
  2. מטרות אסטרטגיות בשיווק מוצרים – מטרות השיווק הן עוד עניין שחשוב להגדיר מראש, למשל הגברת המודעות למותג שלכם, יצירת עניין וסקרנות במוצר ספציפי, שיפור תפיסת האיכות של המוצר או הגדלה של המכירות. כאן חשוב להשקיע בתהליך של מיתוג עסקי, ומכאן לכל מטרה יש להתאים את הכלים והאמצעים היעילים ביותר

אסטרטגיות שיווק דיגיטליות

כל אחד יכול לפתוח פרופיל עסקי או להשקיע כסף בקמפיינים של פרסום, אבל ההשקעה לא תקבל את ההחזר הצפוי אם לא מתכננים אותה כמו שצריך. הינה כמה שיטות שבעזרתן תוכלו לחשוף את הקהל לעסק ולמוצר שלכם:

  1. שיווק ברשתות חברתיות – הרשתות החברתיות השונות הן אחד מכלי השיווק החזקים ביותר היום. בזכות פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד, עסקים יכולים לייצר אינטראקציה ישירה עם הלקוחות שלהם, ובימינו לא מעט שיטות קידום מכירות מובילות מותאמות באופן ספציפי לרשתות החברתיות. בשלב הראשון חשוב להתאים את השיווק ברשתות החברתיות לקהל היעד. לדוגמה, אפליקציות כמו טיקטוק ואינסטגרם פונות בעיקר לקהל צעיר, ולינקדאין מתמקדת יותר בקהל עסקי. לרוב מומלץ לשלב בין פרסום בכמה פלטפורמות שונות עם התאמת מסרים מדויקת. בכל מקרה חשוב ליצור תוכן איכותי, ויזואלי ומרגש, ובעיקר כזה שמסביר את הערך של המוצר – תמונות, סרטוני וידאו ותוכן חווייתי הם דרכים מצוינות למשוך תשומת לב. אפשר להשתמש גם בפרסום ממומן כדי להגדיל את החשיפה באופן מיידי ולהגיע בדיוק לאנשים הנכונים לפי פילוחים דמוגרפיים והתנהגותיים
  2. שיווק תוכן – שיווק תוכן הוא דרך נהדרת להוכיח שאתם והעסק מומחים בתחום שלכם ולהגביר את המודעות והעניין במוצר. אתם יכולים לעשות זאת בצורה של כתיבת מאמרים המספקים ערך מוסף ללקוחות, יצירת סרטונים מסוגים שונים המסבירים את היתרונות של המוצר, להראות אותו בפעולה ולהעניק סוג של חוויית שימוש מיידית ללקוחות, ואפילו פודקאסטים המעבירים תוכן עשיר לקהל מאזינים רחב
  3. שיווק באמצעות דוא"ל – השיווק במייל הוא אחת הדרכים הוותיקות והיעילות ביותר לשימור לקוחות ולשליחת פרסומים. בנייה של רשימת תפוצה רלוונטית המבוססת על הבעת עניין של הלקוחות יכולה להוביל להמרות גבוהות, גם אם ייקח קצת זמן עד שתראו תוצאות ממשיות.

הקמפיינים במייל חייבים להיות אישיים, ממוקדים ומושכים כדי להביא לתגובות מהירות

שיווק מסורתי ואופליין

שיווק דיגיטלי הוא חלק מרכזי במאמצי הפרסום, אבל לפעמים לא צריך להזניח את שיטות השיווק שהיו השימושיות ביותר לפני כמה שנים:

  1. פרסום בתקשורת – אפילו שהשיווק הדיגיטלי תפס את מרכז הבמה, ברוב המקרים עדיין כדאי להשקיע בפרסום בתקשורת ממש כמו פעם, למשל טלוויזיה ורדיו, עיתונות מודפסת ושילוט חוצות. הפרסום הזה אומנם מגיע בצורה ממוקדת פחות לקהל הרלוונטי, אבל החשיפה שלו גדולה ונרחבת
  2. אירועים לקידום מכירות – אירועים ופעילויות בשטח יכולים לעזור לכם להציג את המוצר שתרצו לשווק באופן חווייתי וישיר. למשל, השקה של מוצר באירוע חגיגי יכולה למשוך תשומת לב תקשורתית וליצור באז חיובי סביב המוצר, או הקמת דוכנים מעניינים בירידים ותערוכות, חלוקת מתנות באירוע כמו כובעים ממותגים, שילוב עם דוכני מזון ואטרקציות אחרות ועוד. גם מבצעים אטרקטיביים הם דרך מהירה למשוך לקוחות חדשים. אפשר להציע אותם בכל שלב: בזמנים מיוחדים כמו חגים או אירועים חשובים, לקראת השקת מוצר חדש, מבצעים ללקוחות קבועים וכן הלאה
  3. שיתופי פעולה ושיווק שותפים – שיתופי פעולה הם כלי מצוין להגדלת קהל היעד והחשיפה למוצר, ובסופו של דבר גם מכירות. בשלב הראשון עליכם לזהות שותפים פוטנציאליים שהערך של המוצר רלוונטי אליהם והם יכולים להועיל לכם. אחרי שבחרתם את השותפים, הגיע הזמן ליצור את תוכנית השיווק המשותפת ולעקוב באופן קבוע אחר הקמפיין וההצלחה שלו

שיווק חווייתי וממוקד לקוח

אנשים רואים עשרות פרסומות מדי יום, ובדרך כלל הם מגיבים לשיווק הכי אינטראקטיבי וחווייתי, המותאם באופן אישי לתחומי העניין ולצרכים שלהם. הינה כמה דרכים לעשות זאת:

  1. שיווק באמצעות השפעה (Influencer Marketing) – זוהי שיטת שיווק נפוצה מאוד היום. עם האנשים המתאימים אפשר לשפר מאוד את החשיפה שלכם וגם לעודד את הקהל להפוך ללקוחות. חשוב לבחור משפיענים שיש להם קשר ישיר לקהל היעד ולמותג, ולא להתפשר על כל אדם שצבר כמות גדולה של עוקבים
  2. שיווק מותאם אישית – שיווק מותאם אישית הוא חשוב ביותר, בעיקר כי הוא מחזק את הקשר בין המותג ללקוחות לאורך זמן. כדי לעשות את זה נכון, חשוב לאסוף נתונים לאורך זמן על הלקוחות – פרטי התקשרות, ימי הולדת (אפשר למשל לשלוח מתנה – תיק גב למחשב נייד עם לוגו החברה לכל לקוח רשום שחוגג יום הולדת או ספל ממותג מגניב מתנה בכל קנייה), היסטוריית רכישות וכל מידע שאפשר לאסוף בהסכמת הלקוחות. שימו לב שהמותג צריך לדבר בשפה המתאימה לצרכים ולהעדפות של הקהל
  3. שיווק באמצעות מציאות רבודה ומציאות מדומה – הטכנולוגיה מאפשרת לנו ליצור חוויות חדשות ומרגשות ללקוחות, וחלק מזה כולל גם שימוש במציאות רבודה או מדומה. מציאות מדומה מאפשרת ללקוחות להרגיש את המוצר בצורה חווייתית, ואפשר ליישם את זה בירידים, במשרדי החברה ובהדגמות ללקוחות, ואפילו אונליין דרך אתר האינטרנט

מדידה ואופטימיזציה

כמובן, כל מאמצי השיווק שלכם צריכים להיות במעקב מתמיד כדי שתדעו אם ההשקעה שלכם יוצרת את האפקט הרצוי והצפוי. בכל פלטפורמה כמעט תוכלו למצוא כלים מובנים שיעזרו לכם לעשות את המעקב הזה, למשל גוגל אנליטיקס, ובאמצעות הנתונים שתקבלו משם תוכלו לדעת מה עובד ומה לא ממש עובד, ולשנות את האסטרטגיה שלכם בהתאם.

לסיכום

שיווק מוצרים דורש היכרות נרחבת עם קהל היעד שלכם, כולל הצרכים שלו, תחומי העניין שלו והרגלי הצריכה שלו, לצד שימוש בכלים מתקדמים ויכולת להסתגל לאתגרים החדשים בשוק. זה לא משנה אם אתם מפרסמים את עצמכם ואת המוצרים שלכם באמצעות אסטרטגיות דיגיטליות, בשיווק מסורתי כמו רכישת מתנות למשרד עם מיתוג אישי או בשיווק ממוקד לקוח – הדרך להצלחה כוללת יצירת עניין אצל הלקוחות באמצעות אינטראקציות ופרסומים. באתר 12buy תוכלו למצוא מגוון מוצרים ייחודיים לפרסום יעיל וממוקד במחיר משתלם ובאיכות גבוהה.

Shopping cart
Sign in

No account yet?