12Buy מתנות ממותגות
0
Page 1
0
Page 1
0
Subtotal: 0

הרשימה שלך עדיין ריקה

עוד שניה היא עולה על הקורקי ובורחת.

למה שלא נפנק אותה במשהו?

המוצרים שלנו

מגזין 12Buy

בידול עסקי: איך ליצור בידול?

בידול עסקי

בידול עסקי, כלי רב עוצמה המבדיל עסק אחד ממשנהו, יכול לקחת את המותג שלכם כמה צעדים קדימה ולעזור לכם להתמודד בתחרות המאתגרת והלא פשוטה עם המתחרים שלכם. לא משנה לאיזה ענף אתם שייכים וגם לא משנה אם העסק שלכם ותיק ופועל כבר לא מעט שנים או חדש לגמרי, הבידול הזה הוא לא בגדר המלצה, אלא חובה. תוהים איך עושים את זה נכון ומה חשוב להביא בחשבון רגע לפני שאתם יוצאים לדרך? הינה כל התשובות.

מהו בידול עסקי?

בידול עסקי הוא תהליך שיווקי אסטרטגי של עסק מסוים, שמטרתו להבטיח שהמוצרים או השירותים שלו יבלטו על פני השאר, ובייחוד בהשוואה למתחרים באותו ענף המציעים מוצרים דומים או אפילו זהים. הבידול יכול לתת דגש בפרמטרים שונים, לרבות איכות המוצר, שירות הלקוחות שמציע אותו עסק, המחיר או כל תכונה אחרת שמוסיפה ערך ללקוח. באמצעות בידול עסקי אפשר ליצור יתרון תחרותי שמושך ומשמר לקוחות, מה שתורם לצמיחה עסקית לאורך זמן, ולא רק למשהו שהוא רגעי ונקודתי.

כשיש שפע של הצעות בשוק בו זמנית, הופך הבידול העסקי הזה לכלי חשוב מאוד, כדי למשוך את תשומת לב הלקוחות ולגרום להם להישאר בצד שלכם (במקום לבחור במתחרים שלכם). הבידול העסקי לא רק מאפשר לכם להיות שונים בהשוואה לאחרים, אלא גם מאפשרים מתן מענה נכון ומדויק לצרכים ולהעדפותיהם של הלקוחות שלכם.

דרכים לבצע בידול עסקי בעסק שלכם

כדי להוציא אל הפועל את הבידול העסקי אתם צריכים לחשוב אחרת ולהיות יצירתיים. שימוש בגאדג'טים ממותגים, למשל, כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם יכול בהחלט לעזור. פריטים אלה, שיכולים לנוע בין אביזרים טכנולוגיים לציוד משרדי בהתאמה אישית, לא רק משרתים מטרה מעשית – להבדיל אתכם מהמתחרים שלכם, אלא גם שומרים על המותג שלכם בראש מעייניהם של הלקוחות. שילוב גאדג'טים ממותגים בהיצע המוצרים שלכם יכול להוסיף את הפן המוחשי לזהות המותג שלכם, וכך להפוך אתכם להרבה יותר מיוחדים.

בידול עסקי באמצעות מחיר המוצרים

התמחור שלכם הוא כלי רב עוצמה שיכול לקחת חלק בבידול הזה. בין אם בחרתם לתמחר במחירי "ריצפה" למשל או במחיר פרימיום בהשוואה למתחרים, אתם יכולים באופן הזה להבדיל אתכם מאחרים ולהגיע לקהל לקוחות ספציפי יותר. תמחור תחרותי יכול למשוך לקוחות המחפשים מחיר נמוך, בעוד שתמחור פרימיום יכול לפנות למי שמחפש פריטים איכותיים או יוקרתיים. המפתח הוא להבטיח שהמחיר משקף את הערך המוצע, בין אם זה באמצעות איכות מעולה, בלעדיות או שירותים נוספים, שאינם מוצעים על ידי המתחרים למשל.

בידול עסקי על ידי מוצר ייחודי

אפשר להשיג בידול גם באמצעות הצעת מוצר ייחודי הבולט בשוק. שילוב של עטים ממותגים וגם מוצרים אקולוגים ברשימת המוצרים הכוללת שלכם למשל, יכול לתת מענה ללקוחות ירוקים ששמירה על איכות הסביבה חשובה להם. מוצרים אלה לא רק שימושיים, אלא גם מעבירים מסר לגבי ערכיו של העסק שלכם והמחויבות שלו לשמירה על איכות הסביבה, מה שבהחלט יכול להבדיל אתכם מהמתחרים.

בידול עסקי באמצעות שירות מסוים

הצעת שירות מסוים ללקוחות שלכם גם היא דרך לבדל את עצמכם מהמתחרים שלכם. זה יכול לכלול תמיכת לקוחות מעולה, אפשרויות התאמה אישית או שירותים נוספים שאינם מוצעים בדרך כלל על ידי מתחרים וכל שירות אחר הייחודי לכם. שירות ייחודי משפר את חווית הלקוח, בונה נאמנות ומעודד את הלקוחות שלכם לשוב ולרכוש מכם את המוצר או השירות.

בידול עסקי באמצעות זמני שירות

זמני שירות שהם מעבר למקובל הם דרך נוספת לבידול עסקי, בעיקר בענפים שבהם הזמינות יכולה להיות גורם מכריע ללקוחות. למשל, שירות 24/7 או זמינות בסוף השבוע ובחגים, כאשר רוב העסקים אינם עובדים, יכול לענות על צרכי הלקוחות מחוץ לשעות העבודה המקובלות. הבחירה בכך לא רק שמוסיפה את הנוחות הנדרשת לקהל הלקוחות שלכם, אלא גם ממחישה את המחויבות שלכם לענות על הצרכים שלהם, מה שיכול להיות גורם מבדל חזק.

בידול עסקי על ידי מיתוג

מיתוג הוא כלי רב עוצמה לבידול עסקי. באמצעות מיתוג נכון, כולל אקססוריז למשרד ממותגים בלוגו שלכם ומוצרי קידום מכירות אחרים, אתם יוצרים למעשה זהות מותג חזקה הפונה בצורה נכונה ומדויקת ללקוחות שלכם. המיתוג הזה לא חייב להיות במוצרים פיזיים בלבד, אלא בחוויית הלקוח כולה.

בידול עסקי

אילו בדיקות נבצע לקראת הצעד לבידול עסקי?

כדי ליצור את אותו בידול עסקי שבו מעוניינים, יש כמה בדיקות שחשוב לבצע לקראת המהלך הזה:

  • מחקר שוק – ביצוע מחקר שוק מעמיק הכרחי כדי להבין את הנוף התחרותי ולזהות הזדמנויות שבהן אתם יכולים להבדיל אתכם מאחרים. זה כרוך בניתוח מתחרים, מגמות שוק והתנהגות צרכנים כדי להבין את כל זה לעומק.
  • צרכי קהל היעד שלכם – הבנת הצרכים והעדפות הספציפיות של קהל היעד שלכם הכרחית ליצירת הצעות שבאמת בולטות בשוק התחרותי ומבדילות אתכם מאחרים. באופן זה תוכלו להתאים את המוצרים, השירותים והמסרים השיווקיים שלכם כדי לענות טוב יותר על דרישות לקוחותיכם.
  • סקרים וחוות דעת – יצירת קשר עם לקוחות קיימים באמצעות סקרים וקבלת חוות דעת מהם יכולות לעזור לכם להבין אם ועד כמה הם מתחברים אליכם ואל ההצעות שלכם ואם יש מקומות שחשוב שתשפרו או תשנו לטובת העניין.

כיצד נבצע בפועל בידול עסקי?

את הבידול העסקי יש לבצע בהתאם להתייחסות לפרמטרים הבאים:

  1. בדקו מה הבעיה שהעסק שלכם בא לפתור – כשאתם יודעים על איזה צורך אתם צריכים לענות, או מה הבעיה שהעסק שלכם בא לפתור, אתם יכולים להבדיל את עצמכם בצורה נכונה מהמתחרים שלכם ולשלוט בשוק שהוא תחרותי מאוד.
  2. מה הרושם של העסק שלכם בעיני הלקוח – פנייה ללקוחות ובחינת הרושם שאתם והעסק שלכם יוצרים, יכולה גם היא לעזור כדי לייצר את אותו בידול עסקי בפועל.
  3. מה יכול להבדיל את העסק שלכם מהמתחרים – חשוב לזהות מהם אותם דברים המבדילים אתכם מהאחרים והופכים אתכם להרבה יותר מיוחדים. זה יכול להיות כל דבר, החל מתכונותיו המאוד מסוימות של המוצר שלכם, ועד לאיכות השירות, מיתוג או אפילו השפה העיצובית שבה אתם בוחרים להשתמש.
  4. ספרו את הסיפור – אל תהססו לספר את הסיפור של העסק, של המותג שלכם, סיפור שהוא ייחודי אך ורק לכם. עשו זאת תוך שילוב אלמנטים כמו מתנות לכנסים ואירועים ומוצרי קידום מכירות אחרים, כדי ליצור קשר רגשי עם הקהל שלכם.

סיכום

בעולם תחרותי כל כך כמו זה של היום, הכרחי לכל עסק למצוא את השפה הייחודית לו ואת האופן שבו הוא מתנהל במרחב העסקי. בידול עסקי הוא אחת הדרכים לעשות את זה, והוא הדרך של העסק למשוך לקוחות רבים יותר ואפילו לקלוט עובד חדש מתאים ובתנאי שהוא עושה את זה נכון. כדי לצאת לדרך וליישם את הבידול העסקי הזה, חשוב להבין לעומק את קהל היעד, את הצרכים שלו וגם את המוצרים או השירותים שאתם כעסק מציעים. מה מייחד אותם, אילו יתרונות הם מציעים ובכלל – מדוע כדאי לרכוש דווקא אותם ולא את האחרים.

רשימת ההפתעות
Sign in

No account yet?