מיתוג מוצר לעסקים, ארגונים ומה שביניהם
כמו גלידה וגביע, מיונז וקשטופ, המבורגר ולחמניה, גם סוואג תמיד יהיה מורכב משני חלקים שבאים יחד- הלוגו והמוצר. לפני שבוחרים את אופן המיתוג למוצר, יש להתייחס ללוגו ולבחור את הורסיה המתאימה בכדי למתג בצורה האופטימלית.
לכל לוגו יש בד"כ שלושה מופעים:
- ורסיה מלאה בצבע מלא עם שם החברה ולעיתים גם תג ליין, תתאים למיתוג מוצרים בעלי שטח פרסום גדול
- ורסיה עם אלמנטים נבחרים כגון אייקון בלבד או לוגו ראשי שתשמש למיתוג מוצרים קטנים כגון כוסות תרמיות, ספלים, עטים וכו'.
- ורסיה מונוכרומטית של הלוגו בעלת צבע אחד בלבד שתשמש אותנו כאשר בוחרים בסוג מיתוג שאינו מאפשר מעברי צבע כגון חריטה והטבעה.
הדרך היעילה ביותר להעברת קובץ היא קובץ וקטורי בפורמט PDF כדאי להכין לוגו בגרסת הצבע המלא ובגרסת הצבע המונוכרומטי בכדי להתאים את הלוגו למיתוג הנבחר.
עכשיו, אחרי שסיימנו עם האפריטיף, הגיע הזמן לצלול אל המנה העיקרית:
המילון המקוצר לכל סוגי המיתוג
כל מה שצריך לדעת בכדי לבחור את המיתוג המתאים ביותר לצרכים שלכם:
1. רקמה - מיתוג המוצר בעזרת חוטים שנרקמים בדיוק מירבי על ידי מכונות תפירה דיגיטליות.
ניתן לבחור צבעי חוטים בהתאמה לצבעי המיתוג.
הרקמה מתאימה ל: תיקים, חולצות , סווטשירטים, מעילים , כובעים ממותגים , שמיכות, מגבות, נעלי בית, ועוד.
יתרונות השיטה - מיתוג מוצר בולט ומרשים. עמיד מאוד לאורך זמן ללא שחיקה. מיתוג דיגיטלי מתאים לכמויות קטנות וגדולות.
חסרונות - הדיוק בבחירת הצבעים מוגבל לצבעי חוטים קיימים. לא ניתן לבצע מעברי צבע (גרדיאנט).
2. חריטת לייזר - שיטה דיגיטלית ומדוייקת מאוד. מיתוג מוצר זה מתבצע באמצעות קרן לייזר אשר חושפת את צבע המתכת הנמצא מתחת לצבע המוצר. המיתוג יתקבל כצבע מתכתי אותו ניתן להשאיר כפי שהוא או להשחיר. לצורך מיתוג זה, נדרש לוגו בצבע אחד.
טכנולוגיה זו מתאימה למוצרי מתכת בלבד כגון: בקבוקים תרמים, כוסות תרמיות, מעמדי לפ-טופ ועטים.
יתרונות - שיטת מיתוג מהירה לביצוע. רמת דיוק גבוהה גם כאשר הפרטים קטנים כגון טקסט קטן או עיצובים מורכבים.
חסרונות - לא ניתן לבצע על מוצר לא מתכתי, לא ניתן לקבל צבעים במיתוג.
3. הדפסת משי דיגיטלי - שיטה חדשה להדפסה על מוצרי בד שונים. המיתוג מתבצע ע"י הדפסה על שקף מיוחד והעברה בחום אל הבד. התוצאה המתקבלת היא איכותית, עמידה לכביסות ומדוייקת.
יתרונות - שיטה דיגיטלית ולכן ניתן לבצע בכל כמות ובמגוון עיצובים, הדפסה איכותית ועמידה מאוד, מאפשרת מספר מעברי צבע בהדפסה אחת , ניתן לבצע בכל מיקום ע"ג הבגד או המוצר.
חסרונות - הדפסה דיגיטלית ולכן לא ניתן לקבל פנטונים אלא CMYK
4. הדפסת משי - הדפסה שמתבצעת בטכנולוגיה מיושנת ע"י הקרנת לוחות והדפסה כמותית ע"ג בדים או מוצרים.
שיטה זו מתאימה ל: טקסטיל, עטים , מחברות ממותגות , מטריות, בקבוקים ממותגים, כוסות, מטענים וכו'
יתרונות - זולה מאוד בכמויות גדולות , ההדפסה נעשית בהתאם למס' הפנטון (הגוון הספציפי) המדויק.
חסרונות - מיתוג לכמויות גדולות בלבד. הגבלת כמות צבעים לעד 3 גוונים. לא ניתן לשנות סוגי גרפיקה ולא ניתן לבצע מעברי צבע .
5. הדפסת פלקס- שיטה למיתוג טקסטיל בלבד.
מיתוג זה נעשה על ידי חיתוך צורני של הגרפיקה מתוך סוגי חומרים בעלי טקסטורות שונות וצבעים לפי בחירת הלקוח. שיטה זו מאפשרת למתג באופן בולט וייחודי למגע.
בהדפסת פלקס, ניתן למתג בצבע אחד בלבד (פנטון נבחר) .
שיטה המתאימה ל: מוצרי טקסטיל
יתרונות - קבלת טקסטורה בולטת ומראה מיוחד על גבי הבד , הדפסה עמידה ואיכותית מאוד. רמת דיוק גבוהה לצבע הנבחר.
חסרונות - ניתן להדפיס בצבע אחד בלבד.
6. הדפסת UV- שימוש בטכנולוגיה מתקדמת של הדפסה ישירות על המוצר בדיו UV וייבושו בחום ע"י נורת LED כבר במהלך ההדפסה. בכך, המיתוג מוטמע בתוך המוצר וההדפסה תהיה עמידה ואיכותית מאוד.
שיטה זו מתאימה ל: כמעט כל חומר כגון אלומיניום, עץ, זכוכית, פלסטיק וכו'. ניתן להדפיס גם על מוצרים עגולים כגון כדור, פנס, עטים ממותגים ועוד.
יתרונות - הדפסה עמידה מאוד. ניתן לבצע בכל כמות, מאפשרת ורסטיליות עיצובית ומעברי צבע ודיוק.
חסרונות - לא על כל מוצר ניתן לבצע UV, תלוי במבנה המוצר.
7. דפוס טמפון שיטת דפוס אשר מעבירה את האייקון המודפס בצורה של הטבעה על החומר שעליו מבוצע המיתוג. טכנולוגיה זו נותנת מענה להדפסה על מוצרים בעלי משטח קעור / קמור או מעוגל.
שיטה זו מתאימה ל: מגוון רחב של חומרים לרבות גומי, סיליקון, מתכות ואפילו בד.
יתרונות: צורת הדפסה מהירה ביותר על מגוון מוצרים.
חסרונות: ניתן לבצע הדפסה רק של עד 3 צבעים ואין אפשרות למעברי צבע.
ולסיום, כמה טיפים אחרונים און דה האוס:
- מיתוג דיגיטלי הוא עולם אפשרויות משוגע למעצב.ת הגרפי.ת שלכם- תנו להם להשתולל עם עיצובים מגוונים ומקוריים שיהפכו את הסוואג שלכם לדבר הכי מדליק שנראה ברחובות ת"א רבתי הלוא היא עמק הסליקון של המגניבים. לעוד הרחבה על איך להפוך את הסוואג לאישי וייחודי בעזרת מיתוג דיגיטלי - לחצו כאן למאמר בנושא.
- אם אתם ממתגים קפוצ'ונים, סווטשרטים וחולצות פולו, למה להתפשר על לוגו בדש? היום, טרנד המיתוג החם הוא למתג במיקומים מרעננים כמו בחלק האחורי של פתח הצוואר, על הקפוצ'ון, על השרוול או הצווארון.
- כאשר רוצים לייצר מיתוג הומוריסטי, בועט או קריאייטיבי למדבקות לפטופ, סט תחתיות בירה, מגנטים או כל מוצר אחר בעל אופי ארגוני, ניתן להשתמש בסמל בלבד ולהוסיף לו אלמנטים גרפים מתך השפה המיתוגית שלכם, המספרים יחד סיפור.